חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אג׳יק-מכון הנגב

מסורת של חדשנות

אג'יק-מכון הנגב הנו ארגון ערבי-יהודי לשינוי חברתי אשר החל את פעילותו בנגב בשנת 2000. הארגון מורכב מצוות משותף של ערבים ויהודים הפועלים יחדיו ליצירת מרחב משותף שוויוני, המאפשר לערבים ויהודים לחיות ביחד תוך שמירה על זהותם ותרבותם. כיום פועל הארגון בקרב החברה האזרחית בכל רחבי הארץ ובתוכניות חוצות גבולות.

מטרת הארגון לקדם הצמחת מנהיגות ומעורבות בקרב נוער וצעירים בחברה הערבית, לקדם פיתוח קהילתי בקרב החברה הערבית-בדואית בנגב, ולקדם חיים משותפים לערבים ויהודים בכל רחבי הארץ. 

משמעות המילה הערבית "אג'יק" היא "אני בא לקראתך", וזהו העיקרון שמניע אותנו – אנו באים האחד לקראת השני. עושים כל מה שאפשר כדי להכיר, להסביר, להבין, לשלב כוחות ולהתקדם יחד לעתיד משותף טוב יותר לכולנו..!

אג׳יק מכון הנגב במספרים

0
משתתפים בתכניות שנת מעבר
0
אנשי צוות
0
חניכים בארגון הנוער "שביבת אג'יק"
0
בוגרי תכניות שנת מעבר

תחומי הפעילות שלנו

מנהיגות נוער וצעירים

אנו מאמינים כי הנוער והצעירים הם המנוע העיקרי להשגת שוויון ולקידום החברה הערבית בישראל. ביחד עם החברה הערבית כולה מתמודדים הצעירות והצעירים עם אתגרים רבים, ביניהם פערי השכלה, מחסור בתשתיות ושירותים, אתגרי תעסוקה, אלימות גואה ועוד. רבים מהם מצויים בקבוצת סיכון. 

פיתוח קהילתי​

פיתוח חברתי כלכלי בקרב החברה הערבית הבדואית בנגב, הנו אחד מתחומי העיסוק המרכזיים של אג'יק מראשית הקמתו. 

שותפות ערבית יהודית

אג'יק – מכון הנגב מורכב מצוות משותף של ערבים ויהודים, הפועלים יחדיו ליצירת מרחב משותף, המאפשר לערבים ויהודים לחיות ביחד, תוך שמירה על זהותם ותרבותם. העבודה המשותפת מבטאת את האמונה כי קיים קשר הדוק בין שיפור מצבן הכלכלי-חברתי של קהילות לבין פתרון הסכסוכים ביניהן.

פעילות בינלאומית

מכון הנגב הוא הזרוע הבינלאומית והמזרח-תיכונית של הארגון. המכון, שממנו צמח הארגון כולו, מקיים תוכניות הכשרה ומקדם פרויקטים אזוריים ובינלאומיים בפיתוח חברתי-כלכלי, חוסן קהילתי, מנהיגות ופתרון סכסוכים.

חשיבה אסטרטגית

2021-2025

השותפים שלנו

דילוג לתוכן